Expedice Šumava

Zima stále nikde, počasí téměř jarní...ideální čas to výlet na Šumavu. Trasa: Nová Pec (parkoviště) – 1. část hřebenovky (vrchol Smrčina, 1333) – noc ve stanu – 2. část hřebenovky, vrcholy Plechý (1378), Trojmezná, Třístoličník, Hochstein – sestup do Nového Údolí (na vlakové nádraží a zpět do Pece k autu).
Přízed do Nové Pece byl kolem poledního a tak prvním bodem programu byl vydatný oběd na posilněnou. Poté jsme se již vydali na cestu. Počasí nám přálo a sluníčko dosti hřálo :), tedy dokud jsem se nedostali do lesa. Před setměním jsem se vyšplhali na Smrčinu a v záři čelovek pokračovali k nouzovému nocovišti pod Plešným jezerem. Následuje stavění stanů, vydatná večeře, nějaký ten RUM na zahřátí a hurá do spacáků. Ráno balíme stany a pokračujeme vzhůru na nejvšší vrchol Šumavy na Plechý. Na vrcholu potkáváme konečně nějaké lidi a po hranici pokračujeme k Trojmezí a stále dál. Sluníčko se druhý den ukáže jen sporadicky, přesto je počasí na turistiku velice příjemné. Lehce po poledni docházíme na Dreisesselberg (Třístoličník), kde se nachází široko daleko jediná hospoda, čehož využíváme k posilnění před sestupem. Na sestupu jsem maliko sešli z plánované trasy a zašli jsem si tak o 2 - 3 km více. Přesto jsme zdárně dorazili do Nového Údolí, kde nám milé paní v obchadě uvařili čaj na zahřátí, čímž jsme zkrátili čekání na vlak...pak už jen dojet na pakroviště k autu a mlžná cesta domů...